160.00€
Περιγραφή
Επιπλέον πληροφορίες
Ημερομηνία | |
---|---|
Διάρκεια | |
Μέσα μετακίνησης |
Πρόγραμμα
Πρόγραμμα
1Η ΜΕΡΑ: ΑΘΗΝΑ-ΚΑΡΥΤΑΙΝΑ-ΑΝΔΡΙΤΣΑΙΝΑ
Αναχώρηση στις 07:00 π.μ. από ΠEIΡΑΙΑ και 07:20 π.μ από ΣΥΝΤΑΓΜΑ, ημίωρη στάση στην περιοχή του Αρτεμησίου και συνεχίζουμε μέσω Τρίπολης και Μεγαλόπολης για να επισκεφτούμε την ΚΑΡΥΤΑΙΝΑ, με τις βυζαντινές εκκλησίες της και τα λιθόστρωτα καλντερίμια. Επόμενη στάση μας η ορεινή ΑΝΔΡΙΤΣΑΙΝΑ με ττον μεγάλο πλάτανο στη κεντρική πλατεία όπου θα έχουμε παραμονή για γεύμα. Εν συνέχεια για ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ, άφιξη και τακτοποίηση στο ξενοδοχείο μας. Δείπνο. Διανυκτέρευση
2Η ΜΕΡΑ:ΑΡΧ.ΧΩΡΟΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ-ΠΑΤΡΑ
Μετά το πρωινό μετάβαση στον αρχαιολογικό χώρο, ελεύθερη επίσκεψη και αμέσως μετά θα φθάσουμε στην πόλη της Πάτρας για τη μεγαλύτερη αποκριάτικη εκδήλωση στην Ελλάδα, που μετρά 180 χρόνια ιστορίας, για να παρακολουθήσουμε τη μεγάλη φαντασμαγορική παρέλαση, με πολλά άρματα και πληρώματα με ξεχωριστά θέματα από την επικαιρότητα όπου κυριαρχεί. Επιστροφή στο ξενοδοχείο μας στην ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ, για δείπνο και διανυκτέρευση.
3Η ΜΕΡΑ: ΔΗΜΗΤΣΑΝΑ-ΒΥΤΙΝΑ
Μετά το πρωινό μας θα αναχωρήσουμε για τη ΔΗΜΗΤΣΑΝΑ, ένα όμορφο χωριό χτισμένο αμφιθεατρικά στις πλαγιές του ελατοσκέπαστου Μαινάλου με πετρόχτιστα σπίτια και λιθόστρωτα σοκάκια. Από εκεί και μέσω καταπράσινης διαδρομής θα καταλήξουμε στην παραδοσιακή ΒΥΤΙΝΑ όπου και η παραμονή μας για γεύμα. Το απόγευμα θα πάρουμε το δρόμο της επιστροφής και με ενδιάμεση καθοδόν στάση θα φτάσουμε το βράδυ σε ΑΘΗΝΑ/ΠΕΙΡΑΙΑ
ΤΙΜΗ
ΤΙΜΗ
Τιμή συμμετοχής ανά άτομο
Ξενοδοχείο
Δίκλινο 160€
Μονόκλινο 230€
Περιλαμβάνονται
Περιλαμβάνονται
Μεταφορά με πολυτελή πούλμαν
Διανυκτέρευση σε δίκλινα δωμάτια με πρωινό στο ξενοδοχείο ΟLYMPIC VILLAGE ΗΟΤΕL & SPA 4****
Αρχηγός εκδρομής
Ασφάλεια αστικής ευθύνης
Φ.Π.Α Δημοτικός Φόρος
Δεν Περιλαμβανεται
Δεν Περιλαμβανεται
- Είσοδοι σε Μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους
- Ποτά στα προσφερόμενα γεύματα ή δείπνα
- Ό,τι ρητά δεν αναφέρεται στο πρόγραμμα και τις παροχές του
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
H σειρά των επισκέψεων μπορεί να αλλάξει, για την καλύτερη εκτέλεση του προγράμματος, χωρίς να παραληφθεί καμία από αυτές
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΠΑΤΡΑΣ
Το Πατρινό καρναβάλι αποτελεί τόσο τη μεγαλύτερη όσο και την παλιότερη αποκριάτικη εκδήλωση στην Ελλάδα και μία από τις μεγαλύτερες στο κόσμο όσον αφορά τη συμμετοχή των καρναβαλιστών και την ιστορία του. Μετρά 190 χρόνια ιστορίας. Το καρναβάλι της Πάτρας δεν είναι ένα μεμονωμένο γεγονός αλλά ένα σύνολο εκδηλώσεων που περιλαμβάνουν χορούς, παρελάσεις, κυνήγι κρυμμένου θησαυρού, καρναβάλι των μικρών κ.ά. Οι εκδηλώσεις αρχίζουν στις 17 Ιανουαρίου και διαρκούν μέχρι την Καθαρά Δευτέρα. Κορυφώνεται το τελευταίο Σαββατοκύριακο της Αποκριάς με την νυχτερινή ποδαράτη παρέλαση των πληρωμάτων του Σαββάτου, τη φαντασμαγορική μεγάλη παρέλαση αρμάτων και πληρωμάτων της Κυριακής και τέλος το τελετουργικό κάψιμο του βασιλιά καρνάβαλου στο μώλο της Αγίου Νικολάου στο βόρειο λιμάνι της Πάτρας. Χαρακτηριστικές αρχές του είναι ο αυθορμητισμός, ο αυτοσχεδιασμός, η πηγαία έμπνευση και ο εθελοντισμός.
Ιστορία
Η δημιουργία του Πατρινού Καρναβαλιού οφείλεται σε πρόσμειξη διάφορων πολιτιστικών στοιχείων: α) πατροπαράδοτα αποκριάτικα έθιμα του ελλαδικού χώρου και της Πάτρας β) επιρροές από τη Δυτική Ευρώπη και ιδίως την Ιταλία και τα γειτονικά Επτάνησα γ) καινοτομίες που προέκυψαν στη διάρκεια καρναβαλικών εορτασμών στην Πάτρα. Ως προς το πρώτο, το καρναβάλι, όπως και οι περισσότερες αποκριάτικες εκδηλώσεις στη Μεσόγειο και τα Βαλκάνια συνδέονται με αρχαίες παγανιστικές εκδηλώσεις και ιεροτελεστίες, όπως αυτές προς τιμή του Διονύσου. Μέσα στην καρδιά του χειμώνα, οι πιστοί με ειδικές γιορτές επικαλούνταν τη θεότητα, η οποία θεωρείτο πως ξαναγεννιόταν για να φέρει και πάλι την Άνοιξη. Παρεμφερείς εκδηλώσεις συνεχίστηκαν και μετά την εξάπλωση του Χριστιανισμού.
Δεύτερον, οι σύγχρονες ρίζες του Πατρινού Καρναβαλιού τοποθετούνται στις αρχές του 19ου αιώνα. Οι περισσότερες απόψεις συγκλίνουν στο ότι αφετηρία του Πατρινού Καρναβαλιού υπήρξε ο πρώτος αποκριάτικος χορός μετά την απελευθέρωση, που δόθηκε το 1829 στην οικία του εμπόρου Μωρέττη. Όμως ρόλο στην δημιουργία του Πατρινού Καρναβαλιού φέρεται να είχαν και οι γαλλικές δυνάμεις του στρατηγού Μαιζώνος, οι οποίες στάθμευαν στην πόλη μετά την απελευθέρωση από τους Τούρκους το 1828. Θεωρείται δηλαδή ότι μετέφεραν τα αποκριάτικα έθιμα της πατρίδας τους και τον καρναβαλικό τρόπο διασκέδασης τον οποίο προσέλαβαν οι ντόπιοι. Καθοριστική συνεισφορά στην εξέλιξη του θεσμού θεωρείται πως είχαν οι Επτανήσιοι, οι οποίοι συνέρρευσαν στην Πάτρα μετά την ένωση των Ιονίων Νήσων με την Ελλάδα το 1864. Πιστεύεται ότι με το κέφι τους, την ευρηματική τους διάθεση και τη ζωντάνια τους οι νησιώτες έδωσαν άλλο χρώμα στις αποκριάτικες διασκεδάσεις στην Πάτρα, που λάμβαναν τότε χώρα σε ταβέρνες και καφενεία. Επιπλέον, η ίδια η θέση της πόλης με την αυξανόμενη ακμή του λιμανιού της και τις συχνές επαφές με τη Δύση και ιδίως με την Ιταλία, με τα περίφημα καρναβάλια της όπως αυτό της Βενετίας συνέβαλαν με τα χρόνια στη διαμόρφωση του καρναβαλιού ώστε ακόμα και σήμερα να διαθέτει αρκετά μεσογειακά και δυτικότροπα χαρακτηριστικά.
Στη συνέχεια και ως συνέπεια της ευμάρειας της πόλης στα τέλη του 19ου αιώνα οι καρναβαλικές εκδηλώσεις παίρνουν πιο σταθερά χαρακτηριστικά. Η εμφάνιση των πρώτων καρναβαλικών αρμάτων τοποθετείται χρονικά στη δεκαετία του 1870. Τα άρματα τότε ήταν αποκλειστικά κατασκευές ιδιωτών, μόνο αργότερα ανέλαβε ο Δήμος Πατρέων έναν μεγάλο αριθμό κατασκευών. Στην ίδια δεκαετία, το 1872 οικοδομείται με συνεισφορές πλούσιων σταφιδεμπόρων το Θέατρο “Απόλλων” και φιλοξενεί αποκριάτικους χορούς, όπως ακριβώς και σήμερα, που συνεχίζει να έχει κεντρικό ρόλο στις καρναβαλικές εκδηλώσεις. Το 1880 την ημέρα του Αγίου Αντωνίου κάνουν την εμφάνισή τους οι πρώτες μπούλες (ομάδες μεταμφιεσμένων που τριγυρίζουν στις γειτονιές και με χιουμοριστική διάθεση κάνουν πλάκα σε φίλους, γνωστούς αλλά και άγνωστους). Το έθιμο αυτό τείνει στις μέρες μας να εκλείψει.
Όπως μαρτυρεί ο ιστορικός του Πατρινού Καρναβαλιού Νίκος Πολίτης την εποχή της Μπελ Επόκ διοργανώθηκαν ωραία καρναβάλια όπως τις χρονιές 1900, 1907, 1909 με τη συμμετοχή για πρώτη φορά ατόμων κάθε κοινωνικής τάξης και καταγωγής. Την εποχή εκείνη τοποθετείται και η εμφάνιση του εθίμου του αυγοπολέμου με κέρινα αυγά γεμάτα κομφετί (κατασκευασμένα σε ειδικές μηχανές) τα οποία έριχναν οι καρναβαλιστές από τα μπαλκόνια. Αν και το έθιμο αυτό έχει εξαφανιστεί σήμερα, θεωρείται πως αποτελεί πρόδρομο του σοκολατοπολέμου. Ιστορικές σκηνές αποκριάτικων εορτασμών από αυτή την περίοδο διασώζονται ως σήμερα μέσα από προπολεμικά επίκαιρα. Την αμέσως επόμενη δεκαετία τα πράγματα δεν είναι ευνοϊκά για το καρναβάλι, οι συνεχείς πόλεμοι και συγκρούσεις (Βαλκανικοί πόλεμοι, Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος, Εθνικός Διχασμός, Μικρασιατική εκστρατεία)στέλνουν τους άνδρες στο μέτωπο και φέρνουν στην πόλη οικονομική στενότητα και δυστυχία. Στα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια η κατάσταση δεν βελτιώνεται αισθητά, μόνο σποραδικές εκδηλώσεις μαρτυρούν την έλευση του Καρναβαλιού. Προφανή εξαίρεση αποτελούν τα εντυπωσιακά σε αριθμό και ποιότητα αρμάτων και εορτασμών καρναβάλια των ετών 1938 και 1939. Ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος και ο συνακόλουθος εμφύλιος θα φέρουν μια δεκαετή αναγκαστική διακοπή.
Στις αρχές της δεκαετίας του 1950 γίνονται οι πρώτες διστακτικές σκέψεις από συλλογικούς φορείς της Πάτρας για την οργανωμένη αναβίωση του καρναβαλιού. Παρά την απαισιοδοξία και την νοσταλγία για το παρελθόν το καρναβάλι ξαναγεννιέται. Οι πρωτοπόροι μουσικοί όμιλοι “Ορφέας” και “Πατραϊκή Μαντολινάτα” ανέλαβαν τότε τα ηνία της προσπάθειας. Ως τα μέσα της δεκαετίας το Πατρινό Καρναβάλι είχε επιστρέψει στις ζωές των Πατρινών αλλά και όλων των Ελλήνων, ιδίως όμως όσων είχαν την οικονομική δυνατότητα (κυρίως εύποροι Αθηναίοι) να ταξιδέψουν στην Πάτρα για να συμμετάσχουν στο καρναβάλι, όπως και στα περίφημα μπουρμπούλια. Την ίδια περίοδο ο κινηματογραφικός φακός αποτύπωσε στιγμιότυπα του καρναβαλιού σε επίκαιρα και ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου. Τη δεκαετία του 1950 το καρναβάλι γίνεται στόχος επιθέσεων παραθρησκευτικών οργανώσεων, που ταξίδεψαν στην Πάτρα από άλλες περιοχές της Ελλάδας μεσούντος του καρναβαλιού για να καταγγείλουν “διαφθορά”, “όργια”, “Σόδομα και Γόμορα” και αποπειράθηκαν να οργανώσουν αντι-καρναβαλικά συλλαλητήρια αλλά εμποδίστηκαν από την αστυνομία, ωστόσο οι εντελώς ανυπόστατες κατηγορίες συνάντησαν την αδιαφορία ή την ενόχληση των Πατρινών και των επισκεπτών του καρναβαλιού.[3][4][5] Είναι χαρακτηριστικό πως η τοπική εκκλησία ποτέ δεν συμμερίστηκε τις απόψεις των ταραξιών έχοντας ίδια αντίληψη του αθώου, ψυχαγωγικού χαρακτήρα των εκδηλώσεων. Ακόμα, την ίδια εποχή σε ορισμένες περιπτώσεις επιβλήθηκε άνωθεν λογοκρισία σε καρναβαλικές κατασκευές των οποίων το καυστικό πνεύμα έθιγε τα κακώς κείμενα. Τέλος το 1964 χρονιά θανάτου του βασιλιά Παύλου το Καρναβάλι ματαιώθηκε.
Οι λιγοστές παραφωνίες με κανέναν τρόπο δεν σκίασαν τη μεγαλοπρέπεια του καρναβαλιού το οποίο γνωρίζει ήδη από τότε ευρύτατη πανελλαδική καταξίωση ενώ προσέλκυε και το βλέμμα ορισμένων διεθνών ΜΜΕ. Το 1966 το καρναβάλι μπήκε σε νέα βάση. Ο δημοσιογράφος Νίκος Μαστοράκης μετά από πρόσκληση της δημοτικής αρχής, εισήγαγε στην Πάτρα στο πλαίσιο του Καρναβαλιού το Κυνήγι του Κρυμμένου Θησαυρού στο οποίο πήραν μέρος 94 Πατρινοί και επισκέπτες με τα αυτοκίνητα τους. Πρώτη νικήτρια αναδείχτηκε η ομάδα ενός φίλου του καρναβαλιού από τη Θεσσαλονίκη, του Άλκη Στέα ο οποίος δέχτηκε να παρουσιάσει το παιχνίδι την επόμενη χρονιά. Έτσι, ο Στέας (ένας από τους πρωτοπόρους της ελληνικής τηλεόρασης) παρέμεινε για δεκαετίες ο χαρακτηριστικός παρουσιαστής του καρναβαλιού το οποίο μπήκε σε κάθε ελληνικό σπίτι από τις τηλεοπτικές συχνότητες της ΕΡΤ. Εκφράσεις του όπως “η καρναβαλούπολη της Ελλάδας”, για την Πάτρα και “συνεχίστε να χορεύετε” προς τους καρναβαλιστές θα μείνουν ιστορικές. Το 1974 ξεκινά η σύγχρονη φάση του καρναβαλιού, οι καρναβαλιστές πείθονται να εγκαταλείψουν τα αυτοκίνητά τους και να παρελάσουν πεζή στους δρόμους (ως τότε μόνο τα άρματα παρήλαυναν). Το θέαμα κορυφώνεται, η διάρκεια της παρέλασης φτάνει τις 5,30 ώρες όπου περίπου 45.000 καρναβαλιστές διανύουν 4.5 περίπου χιλιόμετρα χορεύοντας μετατρέποντας την Πάτρα κέντρο του κεφιού και της διασκέδασης. Κατακλύζεται από εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες που φτάνουν απ΄όλα τα μέρη της Ελλάδας και όχι μόνο. Ενδεικτικό το γεγονός ότι από το υπεραστικό ΚΤΕΛ αναχωρούν ανά 5′ λεωφορεία από την Αθήνα με προορισμό την Πάτρα το σαββατοκύριακο της αποκριάς.
Στις 27 Φεβρουαρίου 2020 η κυβέρνηση απαγόρευσε τις καρναβαλικές εκδηλώσεις σε όλη τη χώρα λόγω των φόβων εξαιτίας της εξάπλωσης του ιού SARS-CoV-2 διεθνώς με την πρόβλεψη ποινών για περιπτώσεις μη συμμόρφωσης. Ο δήμαρχος Κώστας Πελετίδης ανακοίνωσε ότι το καρναβάλι θα μεταφερθεί στο καλοκαίρι. Πριν τις απαγορεύσεις είχε ήδη ολοκληρωθεί επιτυχώς το “Καρναβάλι των μικρών”, το “Κυνήγι του κρυμμένου θησαυρού 2020” και πλήθος λοιπών άλλων δρώμενων και εκδηλώσεων με βασικές εκκρεμότητες για την επιτυχή ολοκλήρωση του καρναβαλιού του 2020 τη νυχτερινή ποδαράτη παρέλαση της 28/2/2020, τη μεγάλη παρέλαση της 29/2/2020 και το κάψιμο του “Βασιλιά Καρνάβαλου” το βράδυ της 29/2/2020. Η δημοτική αρχή εφάρμοσε τις επιταγές της απαγόρευσης και απέσυρε όσες προσωρινές εγκαταστάσεις είχε τοποθετήσει (π.χ. κερκίδες), διέκοψε τη μετάδοση καρναβαλικών τραγουδιών από το δημοτικό σύστημα ηχητικών μεταδόσεων στο κέντρο της πόλης κλπ. Παρά τις απαγορεύσεις και την απουσία επίσημης δημοτικής υποστήριξης καρναβαλικά πληρώματα και πλήθος καρναβαλιστών παρέλασαν στις 29/2/2020 με αυτοσχέδιο μη οργανωμένο τρόπο στην πόλη πλημμυρίζοντάς την με κέφι, ρυθμό και καρναβαλική διάθεση θυμίζοντας σε μεγάλο βαθμό οργανωμένο καρναβάλι. Το 2021 δεν διεξήχθη καρναβάλι με τη συνήθη του μορφή λόγω του συνεχιζόμενου προβλήματος της πανδημίας του κορωνοϊού. Οι όποιες εκδηλώσεις διεξήχθησαν κυρίως σε συμβολικό επίπεδο και χωρίς τη μαζική συμμετοχή καρναβαλιστών, θεατών και επισκεπτών και με τήρηση όλων των υγειονομικών μέτρων ασφαλείας χωρίς ωστόσο να λείψουν οι εξαιρέσεις.
ΟLYMPIC VILLAGE ΗΟΤΕL & SPA 4****
ΟLYMPIC VILLAGE ΗΟΤΕL & SPA 4****
Το Olympic Village Hotel & SPA 4**** βρίσκεται στην Ολυμπία, σε απόσταση 1,6 χλμ από το σημείο ενδιαφέροντος Ναός του Δία και παρέχει καταλύματα με εποχική εξωτερική πισίνα, δωρεάν ιδιωτικό χώρο στάθμευσης, κήπο και κοινόχρηστο χώρο lounge. Οι παροχές του καταλύματος περιλαμβάνουν υπηρεσία δωματίου και χώρο φύλαξης αποσκευών, καθώς και δωρεάν WiFi σε όλους τους χώρους. Οι επισκέπτες έχουν στη διάθεσή τους μπαρ. Όλες οι μονάδες του Olympic Village Hotel & SPA περιλαμβάνουν ηλεκτρικό βραστήρα. Καθένα από τα δωμάτια είναι εξοπλισμένο με κλιματισμό, θυρίδα ασφαλείας και τηλεόραση επίπεδης οθόνης, ενώ ορισμένες μονάδες του Olympic Village Hotel & SPA έχουν βεράντα. Στο Olympic Village Hotel & SPA θα βρείτε ένα εστιατόριο που σερβίρει ελληνική κουζίνα και μεσογειακή κουζίνα. Μπορείτε επίσης να ζητήσετε χορτοφαγικά πιάτα, επιλογές χωρίς γαλακτοκομικά και βίγκαν πιάτα. Οι επισκέπτες μπορούν να ζητήσουν οδηγίες για την περιοχή στη ρεσεψιόν που μιλάει Γερμανικά, Ελληνικά, Αγγλικά και Γαλλικά. Το σημείο ενδιαφέροντος Αρχαιολογικό Μουσείο Αρχαίας Ολυμπίας είναι 1,1 χλμ μακριά από το Olympic Village Hotel & SPA, ενώ το σημείο ενδιαφέροντος Αρχαία Ολυμπία είναι 1,7 χλμ μακριά. Το αεροδρόμιο Αεροδρόμιο Αράξου είναι 83 χλμ μακριά από το κατάλυμα.
Σχετικά προϊόντα
Πoλυήμερες Εκδρομές Ελλάδας
ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΠΡΕΒΕΖΑ ΚΑΙ ΛΕΥΚΑΔΑ & ΚΟΥΛΟΥΜΑ ΣΤΗ ΝΑΥΠΑΚΤΟ, 3ήμερη, Αναχ. 01 Μαρτίου 2025
Πoλυήμερες Εκδρομές Ελλάδας
Πoλυήμερες Εκδρομές Ελλάδας